humnbird

First Autoflowers-

Fall 2019

Growerschoiceseeds.com

Autoflowering Purple Critical.

Day 33 (Week 5)

33 updates

75 photos

Day: 33

+1

Hi 81.

3 years ago

Day: 32

+1

Hi of 81. Basically a keep the door open and feed them the rest of their mothers mashed up liquid. Uhm. Looking good tho. No pests just chugging

3 years ago

Day: 31

+1

Hi of 83. Watered last night with some mashed up trim. Leaving door closed to promote humidity

3 years ago

Day: 30

+1

Hi of 90 later in the day so leaving the greenhouse open. Plants watered last night looking healthy

3 years ago

Day: 29

+1

Hi of 86. Leaving door opened and watered in morn

3 years ago

Day: 28

+1

Hi of 84 today. Gonna try opening the door when it’s warmer and get some extra light to those autos.

3 years ago

Day: 27

Yea no go this day place holder

3 years ago

Day: 26

Hi 74. Plants seem happy. The baby is still chugging tho. He might make it! But it’s like bonsai weed at this point lol.

3 years ago

Day: 25

+1

Hi of 78. Kept the greenhouse closed and left them unwatered. Baby isn’t looking too hot

3 years ago

Day: 24

+1

Keeping the greenhouse closed lately.

3 years ago

Day: 23

Pretty gloomy day

3 years ago

Day: 22

Bleh day

3 years ago

Day: 21

+1

3 girls left out in the cold last night unfortunately. Had a seizure my bad..

3 years ago

Day: 20

+1

Hi 72. Girls looking good and I closed the greenhouse because the temp Is lower today and it looks like it could rain?

3 years ago

Day: 19

+1

Woot 4th true leaves have arrived! The extra sun was actually helpful. However hi of 83 today.

3 years ago

Day: 18

Lil yellowing on the alpha. The baby seems stunted in height but retaining nodal growth with the other two. The middle child is just meh today. Hi off 100 tho so lil scary. Hopefully the microgreens project next to it adds humidity to the greenhouse.

3 years ago

Day: 17

+1

Hi of 97 today.. scary scary. Plants looking alright rn.

3 years ago

Day: 16

+1

Hi 90f day. The babies look happy. Surrounded the unused space under cardboard to discourage all the random ass grass

3 years ago

Day: 15

+1

So the alpha shoots up to a third node leaving the other at their second which seems to be morphing into 3 from 1 leaves. Hi of 85.

3 years ago

Day: 14

+1

3 plants looking good. Watered down and happy the strongest of them is still refusing to give me a third node but the second seems to be morphing into a fan. Progress? Hi of 90 today.

3 years ago

Day: 13

Plants looking good. Lil yellowing on upper node of one. Hi of 87

3 years ago

Day: 12

+1

We are hitting 3 true leaves today. Temp hi 80

3 years ago

Day: 11

+2

3 plants look fine. Hi of 75 today. Leaving them uncovered. Hopefully coffee grounds help the ph of 7

3 years ago

Day: 10

Watered them and added mulch in the form of dried mom leafs and peat moss. Hi of 80 today. Misted today and domed. Little worried bout the ph of the soil. At 7 rn.

3 years ago

HumNBird So while 7 ph is neutral autoflowers prefer a ph more acidic in the 6.5 range. My solution to adjust this is sprinkling coffee grounds lightly over the bed. In hopes do reduce acidity, nitrogen for both vegetive and the microbial life. We shall see tho...

HerdieDerdie I’d recommend pH up and down. Honestly I tried a bunch of crunchy shit like lemons and apple cider vinegar but little did I know my stupid pH Meyer was broken (kept saying my soil was 8 after about a week). The basic up down kit comes with a bottle of indicator so you can easily collect run-off to gauge your pH as you go. Makes me feel like Walter White but hey, it’s been a lot easier to adjust my pH for the soil that I’m prepping on the side.

Day: 9

Second true leaves are a litter larger. High of 75 today. Light rain in the morning but it’s inside of a greenhouse so idk if that’s useful info lol.

3 years ago

Day: 8

3 plants sprouting second true leaves. Added peat moss and dried leaves from the mothers on top and watered down and added humidity to the plants domes. Looking at a high temp of 77 today.

3 years ago

Day: 7

Runt died yesterday in the heat 3 continue. Peak 92

3 years ago

Day: 6

Explosive gross from everything but 1/4. High 90-100

3 years ago

Day: 5

Just a lil bigger. High of 96. Larger or wider humidity domes would be nice.

3 years ago

Day: 4

+2

4 seedlings slightly bigger. High of 89 today

3 years ago

Day: 3

Four sprouted their first true leaves. High of 80 today

3 years ago

HumNBird First to last. Lf lb rf rb

tristanstree Do you know how to make thc vape juice?

Day: 2

5th yet to sprout and first true leaves begin on the other 4. 81F forecasted peak

3 years ago

Day: 1

We are starting with 5 seeds in peat moss plugs. 4 have sprouted and are doing well sitting in the corners of the bed. 5th has cracked and hasn’t sprouted. 5th sits in the middle.

3 years ago

HumNBird It’s sitting in a greenhouse but I’m having some climate control problems as I’m working with some bare bone gear. Hope to upgrade in the future. I just wanted to justify the make shift humidity domes to my future self or any readers lol.

TokinOkie I do the same for my indoor stuff. I’ve found seedlings love very high humidity